What are universities for? – ¿Para qué son las universidades?

The League of European Research Universities (LERU) (*) has released a new position paper What are universities for?”, on September 18, warning of the dangers of “loose thinking” about the role of the universities in present-day society.

The paper, by Geoffrey Boulton (Vice principal and Regius Professor of Geology and Mineralogy at Edinburgh University) and Colin Lucas (Warden of Rhodes House and former Vice-Chancellor of Oxford University) calls for a reinforced understanding of the fundamental role of the university.

In their conclusions they highlight: “Slipshod thinking is leading to demands that universities cannot satisfy, whilst obscuring their most important contributions… It is the totality of the university enterprise that is important, as the only place where that totality of ourselves and our world is brought together, and which makes it the strongest provider of the rational explanation and meaning that societies need. It is the complex, interacting whole that is the source of the separate benefits valued by society. It needs to be understood, valued and managed as a whole.”
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La Liga de las Universidades Europeas de la Investigación (LERU) (*) ha lanzado, el 18 de septiembre, un nuevo documento de posición “¿Para qué son las universidades?”, advirtiendo de los peligros de las ideas sueltas sobre el papel de las universidades en sociedad actual.

El documento, redactado por Geoffrey Boulton (Vice rector y profesor regio de geología y de mineralogía de la universidad de Edimburgo) y Colin Lucas (Rector de Rhodes House y Vice-Canciller anterior de la Universidad de Oxford) hace una llamada a un entendimiento reforzado del papel fundamental de la universidad.

En sus conclusiones destacan: “El pensamiento descuidado está llevando a exigencias que las universidades no pueden satisfacer, mientras que obscurecen sus contribuciones más importantes… Es la totalidad de la empresa de la universidad que es importante, como el único lugar en donde esa totalidad de nosotros mismos y de nuestro mundo se reúne, y que hace de ella la proveedora más fuerte de la explicación y del significado racionales que las sociedades necesitan. Es la totalidad compleja e interactiva que es la fuente de las ventajas separadas, valoradas por la sociedad. Necesita ser entendida, valorada y ser gestionada como un todo.”
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(*) LERU Universities – Universidades LERU: Amsterdam • Cambridge • Edinburgh • Freiburg • Genève • Heidelberg • Helsinki • Leiden • Leuven • University College London • Lund • Milan • LMU München • Oxford • UPMC Paris 6 • Paris-Sud • Karolinska, Stockholm • ULP Strasbourg • Utrecht • Zürich

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